GRA MIEJSKA POSZUKIWANY - POSZUKIWANA, Gdańsk i Wrocław
Zaginął nastolatek!!!
Pomóż nam go odnaleźć!
Z takim przesłaniem Fundacja ITAKA zwróciła się do nastolatków, chcących wziąć udział w grze miejskiej we Gdańsku i Wrocławiu.
Artur to młody chłopak, uczeń jednego z gimnazjów. Do dużego miasta przeprowadził się w wieku 5 lat. Wcześniej mieszkał z rodzicami w małym miasteczku. Jego dzieciństwo upływało wesoło, mieszkał z rodzicami i dziadkami w dużym domu. Kiedy Artur miał 3 lata na świat przyszła jego siostra Magda. Tamten okres Artur wspomina wspaniale. Jednak, kiedy całą rodziną przeprowadzili się do dużego miasta, życie Artura zaczęło się powoli zmieniać...przeczytaj całą historię Artura
Gra miejska Poszukiwany - Poszukiwana jest elementem kampanii profilaktycznej Nie uciekaj skierowanej do młodzieży zagrożonej ucieczką z domu. W grze udział wzięła młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych z Gdańska i Wrocławia.
Gracze mieli szansę na wygranie atrakcyjnych nagród: kart podarunkowych do sklepów H&M i Empik oraz biletów do kina.
Młodzież dzielnie przemierzała miasto w poszukiwaniu Artura. Prawie wszystkim zespołom udało się go odnaleźć. Wszystkim drużynom serdecznie gratulujemy.
Czym jest Gra miejska?
Gra miejska jak sama nazwa wskazuje odbywa się w przestrzeni miejskiej. Łączy w sobie cechy LARP'a (Live Action Role-Playing) i happeningu miejskiego. Uczestnicy są zwykle podzieleni na rywalizujące ze sobą zespoły. Poruszają się po mieście opierając się na mapie satelitarnej, którą wraz ze wskazówkami otrzymują na początku gry. Obszar na jakim toczy się gra zależy od sposobu przemieszczania się zespołów (pieszo, rowery, segwaye, samochody).Zespoły docierają do punktów wskazanych na mapie, gdzie czekają na nich zadania. Charakterystyczną cechą gier miejskich jest właśnie specyfika wykonywanych zadań. Zwykle wymagają one kontaktów z przechodniami i mieszkańcami miasta: pożyczenia na chwilę jakiegoś przedmiotu, zaproszenia do wspólnej zabawy, uzyskania potrzebnych do dalszej gry informacji. Są także zadania typu „adventure” - wymagające szybkiego dotarcia w określone miejsce, odebrania wiadomości z automatu telefonicznego lub znalezienia jakiegoś ukrytego przedmiotu. Uczestnicy gry podczas wykonywania zadań spotykają zwykle postaci – animatorów, którzy mogą wyznaczać uczestnikom dodatkowe zadania lub udzielać potrzebnych informacji. Elementem podnoszącym atrakcyjność oraz ułatwiającym uczestnikom zaangażowanie się w grę jest linia fabularna scenariusza. Z którą zwykle związane są tematyczne gadżety czy zadania. Scenariusz na różne sposoby uatrakcyjnia rozgrywkę: gracze mogą od postaci fabularnych nabywać przedmioty (artefakty) pomocne w grze, mogą brać udział w dodatkowo punktowanych „misjach” polecanych im przez napotkane postaci.